شهر و روستا

لزوم الگو قراردادن شهید چمران در عرصه های مختلف

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت مصطفی چمران با تاکید بر این نکته که زمانه می‌گذرد و خاطرات شهید چمران در ذهن‌ها و در تاریخ به یادگار می‌ماند گفت: آدم‌ها به میزان بزرگی، عظمت و نقش آفرینی در مجموعه جریان حق در طول تاریخ درس‌هایی را برای ما به یادگار می‌گذارند.

شهردار تهران افزود: ما امروز مهمان شهید چمران هستیم، شهید سعیدی که در مسیر شدن و بزرگی‌ها را یکی پس از دیگری خلق کردن به عنوان یک اسوه در برابر ما قرار دارد.

زاکانی ادامه داد: ما یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌داریم و به آنها به عنوان یک الگو و اسوه می‌نگریم و از آنها استمداد می‌طلبیم که از ما دستگیری کنند و آنها را قسم می‌دهیم در روز قیامت شفاعت ما را به عهده بگیرند.

وی بیان کرد: مجاهدت در راه خدا با همه وجود شهید چمران در آمیخته بود و صبر و استقامت و بی توجهی به طعنه طعنه زنندگان از او یک اسطوره ساخته و اولین ویژگی این شهید سعید شناخت الهی است. شهید چمران خدا را شناخت و در این مسیر خود را ساخت و اخلاص پیشه کرد.

شهردار تهران افزود: شهید چمران با همین اخلاص درونی قیام و به تکلیف خود عمل کرد و در این مسیر استقامت ورزید و به ریسمان الهی چنگ زد و همه وجودش را کف دست گرفت و در میدان مبارزه حاضر شد.

زاکانی ادامه داد: شهید چمران دل به ظاهر دنیا ندوخت و راه مجاهدت پیشه کرد و به مصر و لبنان آمد. همانطور که در دستنوشته ها آمده است، بشارت حسینی وار زندگی کردن را به مردم لبنان داد و با در میدان حاضر شدن مردم را فراخوان کرد و با به دوش کشیدن پرچم مقاومت با صلابت در مقابل کفر ایستاد.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب، هرکجای انقلاب که از شهید چمران کار خواستند در آن مسئولیت خوش درخشید و زمانی که خفاشان شب پرست نقشه کشیدند ایران را تجزیه کنند و انقلاب را به مسلخ ببرند با حضور در پاوه خوش درخشید.

شهردار تهران افزود: شهید چمران نماینده مجلس و نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بود و زمانی که حصر سوسنگرد مطرح شد بیان کرد زمانی که به حصر سوسنگرد رفتیم ۳ گلوله آر پی چی بیشتر نداشتیم، در آن نقطه حساس این شهید با بزرگی علمی و سرافرازی چگونه می‌توانست با همراهان خود برخورد کند؟

زاکانی با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید چمران به روز بسیج اساتید ادامه داد: همه اقدام‌های شهید چمران از جمله علم و دانش آموزی او برای ما الگوست و باید به آن سمت حرکت کنیم و مجاهدت، در میدان بودن و خدمت او باید برای ما الگو باشد.

وی در تبیین ابعاد شخصیتی شهید چمران افزود: مردم دوستی، نوع دوستی، یتیم نوازی شهید چمران، نسبت او با دین و امام (ره) و انقلاب باید برای ما الگو و یک درس بزرگ باشد.

شهردار تهران با تاکید بر این مطلب که ایستادگی و حرکت در این مسیر برای ما مهم است تصریح کرد: زمانه امروز دوره ساختن، مقاومت و ایستادگی کردن است اما مرد میدان جهاد اکبر بودن، ساختن کشور بدون منت و راه شهید چمران را ادامه دادن مهم است.

زاکانی ادامه داد: شهید چمران از ستارگان درخشان آسمان ایثار و فداکاری است و باید به او اقتدا کرد و مسیر او را ادامه داد و ملت سرافراز ایران همان مسیر را دنبال و قله‌های افتخار را با رهبری عزیز تر از جانمان فتح خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل