شهر و روستا

جلسه ستاد راهبری مسئولیت‌پذیری اجتماعی با حضور شهردار تهران

به گزارش خبرنگار شهر، اولین جلسه ستاد راهبری مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران ظهر امروز سه شنبه -۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱- به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران و با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه موضوعات اجتماعی برگزار شد.

 شهردار پایتخت در سخنانی با اشاره‌  به اینکه یکی از ویژگی های این دوره مدیریت شهری(شهرداری و شورای شهر تهران) توجه توامان به روح و جسم شهر است، گفت: یکی از ویژگی های شهر تهران الگو بودن آن برای سایر شهر ها و استان های کشور است. هر عمل و کاری که در تهران انجام می شود بر سایر استان ها و شهرها اثر می گذارد و این ویژگی مسئولیت مدیریت شهری پایتخت را چند برابر کرده است.
 
شهردار تهران افزود: در هر نقطه از تهران که دست می گذاریم با منبع گسترده ای از نیاز مواجه می شویم و این در حالی است که  امکان بالقوه ای از توانمندی نیز در شهر وجود دارد.

زاکانی ادامه داد: ما نسبت به نیاز ها یا می توانیم بی تفاوت باشیم و یا می توانیم در کنار دیگر دستگاه های حاکمیتی و نهاد های مختلف مسئولیت خود را بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه امکانات شهرداری تهران به اقتضاء نیاز ها نیست، بیان کرد:هر جا و نقطه ای از تهران که نیاز است باید به آن نیاز پاسخ داده شود و بر اساس همان نیازها باید مشارکت ایجاد شود.

شهردار تهران با تاکید مجدد بر فعالیت مدیریت شهری پایتخت بر اساس مشارکت با نهادها، نخبگان جامعه و…  افزود: واقع امر این است که ما در مدیریت شهری به شدت محتاج کمک هستیم و در کنار آن نیز به شدت می خواهیم کمک کنیم تا امر اجتماعی در تهران رقم بخورد.

زاکانی ادامه داد: تهران در هر نقطه از خود دریایی از نیاز است و این نیاز جز با مسئولیت پذیری مردم پاسخ داده نمی شود.

در ادامه  جلسه احمد احمدی صدر مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در سخنانی گفت: امیدواریم بتوانیم ظرفیت های موجود را در کنار ظرفیت های مردم به میدان بیاوریم تا بتوانیم در حوزه مسائل اجتماعی گامی موثر برداریم.

پس از سخنان مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره پیشینه و سازوکار مسئولیت پذیری اجتماعی و اقدام های انجام شده در دبیر خانه این نهاد توضیحاتی ارائه شد پیرامون موضوعات مطرح شده شهردار تهران به تبیین موضوعات مختلف در این بخش پرداخت.

به گزارش خبرنگار شهر در اولین ستاد راهبری مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران نمایندگانی از شورای شهر تهران، بهزیستی استان تهران، حفاظت محیط زیست استان تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اتاق اصناف تهران، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران شرکت کردند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل