×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به دنبال تدوین قوانین جدید برای سرای محلات هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سلسله «دیدارهای مردمی» به همراه حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه با شهروندان منطقه یک پایتخت ضمن حضور در مسجد الزهرا (س) در محله اسدآبادِ زعفرانیه با اهالی این محله دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش کمبود سرانه فضای سبز و کمبود محیط بازی کودکان، نظافت محلات، توجه به موضوعات فرهنگی، رسیدگی به آسفالت معابر و خیابان‌ها و عدم فعالیت برخی از سراهای محله در منطقه یک از جمله نکاتی بود که در این دیدار مورد گلایه شهروندان منطقه بود.

نادعلی ضمن شنیدن مشکلات در منطقه اظهار کرد: پایتخت از جمله شهری‌هایی است که در طول ادوار مختلف توسعه نامتوازنی داشته و جمعیت زیادی را در خود جای داده است که این موضوع باعث می‌شود به صورت طبیعی مشکلاتی را به همراه داشته باشد و یا به مرور زمان این مشکلات انباشته شود.

وی افزود: به همین منظور در مساجد حضور پیدا می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات محلات را از زبان شهروندان به صورت مستقیم بشنویم و در جریان مشکلات قرار بگیریم.

نادعلی با اشاره به حضور مردم شمیران در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: مردم شمیران با اصالت و دارای سوابق درخشانی در انقلاب هستند که بارها در طول انقلاب شاهد فعالیت‌های انقلابی مردم این منطقه بوده‌ایم.

سخنگوی شورا با اشاره گلایه برخی از شهروندان نسبت به ساخت و ساز بی رویه در این منطقه گفت: چیزی که در شمال تهران رخ داده است بیشتر در حوزه ساخت و ساز بی ضابطه و بلند مرتبه سازی است که باعث شده نظم معماری در منطقه یک پایتخت دچار بهم ریختگی شود که البته در مدیریت شهری تهران به دنبال جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه در این منطقه هستیم.

وی افزود: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران موضوع باغات را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و به دنبال حفظ باغات شهر تهران هستیم؛ همچنین در موضوع حفظ درختان نیز سختگیر خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد رسیدگی به فعالیت سراهای محلات گفت: سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شد؛ اما از یک زمانی به بعد سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شدند که در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا مجدداً از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود البته نظارت بر اجرای این قوانین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.